torsdag 10. mai 2012

Endelig.

Endelig kom dagen vi lenge ventet på, mandag 7.mai kl. 07.38 ble vi foreldre til vår nydelige skatt Amalie.
Tegnene begynte tidlig  lørdags morgen (5.mai), et besøk til sykehuset, men måtte dra skuffet hjem igjen grunnet lite fremgang.

Så kom natten, hvor jeg satt å telte mellom riene - men fortsatt ikke noe regelmessig.
Da endelig resten av huset stod en ellers deilig søndagsmorgen gikk vi ut å ryddet i hagen og  i blomster bedene.
Riene kom og gikk, når kvelden kom ringte jeg igjen sykehuset og skulle inn for en sjekk- endelig 3 cm.
Jeg fikk valget om å bli eller gå hjem, så vi reiste hjem i og med det hadde tatt lang tid fra 1 til 3 cm.
Kl. 23, reiste vi tilbake for da kom riene regelmessig, 4-5 min mellomrom. Ny sjekk viste 5 cm, halveis til å få møte vår prinsesse.

Det var en rar følelse, skrekk blandet med fryd- nå var det ikke lenge igjen.
Men utover natten ble det komplikasjoner som førte til et nytt keisersnitt. I hu og hast ble jeg sendt nedover gangene, inn i heisen og rett på operasjonsbordet.
Eneste jeg tenkte var at dette går bra, dette har jeg gjort før.

Kl. 07.38 fikk vi høre nydelige babyskrik, over den grønne duken kom ei velskapt keiserinne.

Nå er vi hjemme fra sykehuset og nyter familie livet <3

Ha en flott dag alle sammen.

Klem





2 kommentarer:

  1. gratulerer enda engang kjære deg=)
    Gleder meg til å se henne!!!

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye!
    Nydelig pike!
    Klem

    SvarSlett